Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Norwegian Conference of Manual Medicine.

11.10.2018

 

Den 18-20 oktober ønsker Norges Naprapatforbund ønsker alle manuelle behandlere velkommen til fagkongress #nocomm2018!

Dette er et spennende arrangement som vi gleder oss til å være tilstede på. Vi ser frem til å vise fram Isplasteret og la deltakerne på konferansen teste ut vårt smertelindrende plaster.

Naprapatene gir helsefremmende manuell behandling av muskel- og leddplager. Naprapatene er i stor grad engasjert i klinisk arbeid med direkte pasientbehandling, og er selvstendige i diagnostikk, undersøkelse, behandling og forebygging av biomekaniske feilfunksjoner og smertetilstander i muskel- og leddsystemet

Vi har god tro på at Isplasteret kan brukes som en del av behandlingen og smertelindring i forbindelse med skader og smertetilstander i muskel og ledd.

Vi gleder oss til å møte deltakerne!

 

Les mer om produktet vårt her

Les mer...

Lars Tjærnås: -Isplasteret holder hva det lover

14.09.2018

Lars Tjærnås, kjent som tidligere norsk fotballtrener,og nå som ekspertkommentator, skribent og sjeftsspeider i Vålerenga fotball har prøvd og testet ut Isplasteret

Tjærnås bruker Isplasteret av en enkel grunn:

Det holder hva det lover. Det sier at det skal være smertelindrende og det er smertelindrende!, sier Tjærnås.

I åtte år arbeidet han i Norges Fotballforbund som trener for ulike aldersbestemte landslag. 

Isplasteret sine unike egenskaper til å fungere direkte der du har smerter gjør at det fungerer svært godt. Det betyr at hvis du har vodt i låret så kan et isplaster her hjelpe deg. Samtidig som det åpner opp for at du kan fortsette å bevege seg siden isplasteret festes direkte på huden.

Les mer om Isplaster her

 

Les mer...

Kreftkampen - Isplasteret støtter kreftforeningen

23.08.2018

Kreftkampen 2018 - NAMMO Stadion på Raufoss lørdag 25. august kl. 16:00.

Isplasteret er spesielt glade for å kunne være med å bidra til Kreftkampen 2018. Det er en god sak som vi brenner for! 

Kreftkampen har vært suksess i et par år allerede. Tidligere fotballstorheter samles til en fotballkamp hvor det viktigste er å generere midler til Kreftforeningen. Nytt av året er at Kreftkampen får bidrag fra gode venner i Vålerenga og Lillestrøm, som alle kommer til 

På hver sin banehalvdel lørdag, står Gjøvik-Lyn og Raufoss med tidligere spillere som Arild Rebne, Tommy Hansen, Bjørn Thyli, Kai Erik Moen, Sjur Larsstuen og Leif Anders Wentzel. Hvert lag er styrket med tidligere spillere for de nevnte eliteserieklubbene.

Gjøvik-Lyn får blant annet med seg Kjell Roar Kaasa, Tom Henning Hovi og Freddy dos Santos fra Vålerenga. Raufoss får med seg for eksempel Gunnar Halle, Torgeir Bjarmann og Tom Gulbrandsen fra Lillestrøm. Ivar Hoff stiller som trener.

Vi kommer - kommer du?

Les mer...

6 gode råd til deg med ryggsmerter

20.07.2018

Å ha vondt i ryggen kan være veldig ubehagelig og det er viktig å ta godt vare på ryggen. For å hjelpe dere har vi satt opp  6 nyttige punker, som kan hjelpe deg på veien i mot en bedre rygghelse. Har du hatt smerter over lengre tid som ikke blir bedre; Ta kontakt med din lege.

1. Aktivitet er kroppens beste medisin


Derfor er det viktig med regelmessig aktivitet. Forsøk å beveg deg mest mulig innenfor din smertegrense.
Enten om det er små turer innenfor huset, eller en lengre gåtur.

Et godt tips er å finne en aktivitetsform du syns er gøy og liker. Det øker motivasjonen og da slipper du å se på aktivitet og trening som en plikt, men noe som er nyttig og lystbetont.
 

2. Unngå å bli sittende stille over lengre tid

Har du en jobb som gjør at du sitter mye, er det viktig at du tenker på sittestillingen din. Prøv å unngå krum rygg, og pass på å strekke ut ryggen mest mulig. Bruk også pausene dine til å beveg deg, og kom deg opp fra kontorstolen.  

 

3. Løft riktig

Gjør du mange tunge løft i løpet av dagen? Da er det viktig at du tenker over at du har rett teknikk. Det innebærer at du bruker musklene i bena og har rett holdning i ryggen.

Ryggen tar ikke skade av tunge løft, så lenge du gjør det riktig.

 

4. Gå på jobb

Du må ikke bli redd for å bruke kroppen og ryggen selv om den er vond. Gå på jobb kan hjelpe deg til å holde deg aktiv, og få tankene på andre ting.

Det anbefales å unngå sykemelding om smertene er moderate. Sliter du med sterke smerter, er det bedre med delvis sykemelding, enn 100%. Det kan gjøre at du havner i en ond sirkel.

 

5. Unngå stress 

Stress kan skape spenninger i kroppen. Fyll hverdagen med pauser, glede og positivitet. Kanskje må du gjøre noen små eller store endringer? 

Bli bevisst over ting som gjør deg lykkelig, forsøk å ta avstand til det som skaper negativitet og frustrasjon. Dette er kanskje ikke lett med en gang, men trening gjør mester. Små endringer kan gjøre underverker for kroppen på veien mot å bli smertefri.

 

6. En god natt søvn

Pass på å få nok søvn, og sørg for at du ligger godt. Et tips er å plassere en pute mellom bena eller under føttene. Det kan hjelpe til for å avlaste ryggen. En god madrass gjør også underverker.

Ved akutte eller kroniske ryggsmerter kan det å kjøle ned smerteområdet gi god lindring.
 

Isplaster kan gi en behagelig behandling ved nakke eller ryggsmerter. Det kan brukes over mange timer, også under aktivitet. Du kan også sove med Isplasteret, og det kan hjelpe deg i å få en god natt søvn, med mindre eller uten smerter.


Prøv Isplasteret mot dine ryggsmerter - bestill her

Les mer...

Langstein bruker Isplasteret i forbindelse med trening

13.07.2018

Isplasteret elsker idrett av alle slag, og kan stolt fortelle at vi har inngått en sponsoravtale med Bjørn Erik Langstein. Bjørn Erik er 19 år, kommer fra Tomrefjord, og har det siste året bodd i Lillehammer, hvor han har studert og satset på langrenn. Han er en meget talentfull og lovende langrennsløper.

Han har også med seg en tredjeplass fra kretsmesterskapet i Oppland, der det også stilte mange fra andre fylker.

Gode resultater

Denne sesongen har Langstein har vært topp 40, både i klassisk og skøyting i NorgesCupen, i tillegg har han seire fra kretsrenn i Møre og Romsdal. I NorgesCupen har det i år vært opp mot 280 startende i hans klasse, noe som forteller oss at det er mange som satser på langrenn i Norge.

I tillegg kom han med i Janteloppet som 1 av 10 løpere og fikk gå renn med Petter Northug. Dette fikk han til ved at han hadde 330 mil på ski, rulleski og løping fra midten av oktober til midten av mars.

God smertelindring i Isplasteret

Bjørn Erik Langstein bruker Isplasteret for å lindre og forebygge skader som oppstår i forbindelse med trening og konkurranser.

- Isplasteret er enkelt å bruke, og det er fint at jeg kan bruke det også når jeg er i aktivitet, sier Langstein.

Den aktive langrennsløperen forteller at han også bruker Isplasteret som nedkjøling og at det er en lettvint løsning som funker bra.

Han bruker det også etter harde økter på områder som har fått kjørt seg, og mener det hjelper på restitusjonen og bli dermed raskere klar til neste treningsøkt.

Anbefaler Isplasteret

Den talentfulle idrettsutøveren anbefaler Isplasteret til alle. Han mener det er praktisk og enkelt, og fungerer godt for å forebygge skader. Isplasteret passer for alle som trenger smertelindring eller nedkjøling.

Vi gleder oss til å følge dette talentet fremover og oppfordrer deg også til å følge Bjørn Eriks reise på Instagram under ”belangstein”

Bjørn Erik Langstein

 

Les mer...

Hva er forskjellen på ispose og isplaster?

09.07.2018

Forskjellen på ispose og isplaster

Alle kjenner til behandling av skader med den klassiske isposen. De siste årene har det kommet et alternativ; isplaster. Men hva er forskjellen? Her forteller vi deg de viktigste forskjellene mellom ispose og isplaster.

Isposer blir ofte benyttet for å kjøle ned muskel, -ledd, -båndskader eller ved brudd, men benyttes også for lettere solskader, brannskader og myggestikk.

Behandling med ispose vil kunne hjelpe på å redusere hevelser, men kan også gi god smertelindring.

Kan bli for kaldt

Mange har funnet god hjelp i isposen når uhellet først har vært ute. Men man bør ta flere forholdsregler når det gjelder isposen.

Isposer blir så kalde at de kan skade huden din. Hvis du bruker ispose på dine skader er det viktig å tenke på at isposen ikke kommer i direkte kontakt med huden, dette kan gi alvorlige frostskader.

Derfor er det anbefalt at det legges noe i mellom isposen og kroppen. Det anbefales heller ikke å bruke ispose mer enn 15-20 minutter om gangen.

Mer skånsom nedkjøling med Isplaster 

Isplaster er et smertelindrende plaster med kjølende effekt, og kan fungere som en god erstatninger eller som et supplement til isposen. Isplasterets unike sammensetning bidrar til en hurtig og langtidsvirkende effekt.

Ved hjelp av renset vann og mentol, kjøler isplaster skånsomt ned smerteområdet. Har du en skade du ønsker å behandle, vil Isplastret være praktisk ettersom det ikke krever sittestillende behandling.

Du kan behandle og lindre smerter med Isplastret, samtidig som du fortsetter din aktivitet, slapper av eller sover. Har du vondt i muskler kan du sette isplasteret rett på der det er vondt.

Best i test 

En undersøkelse fra White Label Pharma i Tyskland dokumenterer effekten til Isplasteret. Resultatene av testen viser at Isplasteret effektiv kjøler ned smerteområdet, med en lang virketid.

Det har også blitt sammenlignet med isposebehandling. I rapporten kommer det fram at temperaturnivåer og kjøling effekten av Isplasteret og ispose var omtrent det samme fra og med 31,9 grader celsius nedkjøling til 24,9 grader celsius.

Isplasteret kommer ut som vinner i testen b.la. fordi det ikke medfører frostskader eller annet ubehag for testpersonene.

  • - Isplasteret har lenger nedkjølingseffekt
  • - Gir ingen hudreaksjoner
  • - Kan brukes under aktivitet

Ønsker du å teste et Isplasteret og hvordan det fungerer for deg? Her finner du én pakke med Isplasteret som inneholder fem isplaster.

Les mer...

God nedkjøling i varmen med Isplasteret

04.07.2018

Selv om de fleste av oss elsker sol og varme, kan det også av og til bli for varmt. Det er derfor mange som ønsker tips og råd om god nedkjøling.

Enda bedre blir det når du kan kjøle deg ned, samtidig som du er i aktivitet. Enten det er å gå tur, spise is eller hageleker.

Isplasteret om sommeren
Isplasteret fungerer godt til å kjøle deg ned på varme dager. Sett Isplasteret enten i nakken eller på håndleddene - og fortsett med det du vil gjøre.

Isplasteret kan fungere som god nedkjøling i varmen. Ved hjelp av vann og menthol kjøler det ned, og gir en behagelig forfriskende følelse. Kroppen stråler ut varme fra både føtter, hender, ansikt og ører, så det vil være effektivt å kjøle ned alle disse områdene.

Velkjent metode

Å kjøle ned håndleddene er en velkjent metode for å senke kroppstemperaturen. Derfor vil Isplasteret være perfekt å sette på håndleddene i varme sommerdager.

Det er også en fordel at du fortsatt kan være i aktivitet og at plasteret sitter så godt at det kan brukes i mange timer. Det passer godt å ha med på turer, under trening eller etter aktivitet når temperaturen er varm. Isplasteret tar liten plass og er derfor enkelt å ha med over alt.

Med Isplasteret tilgjengelig er du alltid klar for å kjøle deg ned når du koker. Enten om du er hjemme, på jobb, trening, tur eller på stranda.

Hovne ben og føtter

Isplasteret har mange bruksområder og i tillegg til å sette det på håndledd, kan det også hjelpe deg som lett får hovne ben og føtter i varmen.

Ved å kjøle ned ben og føtter kan du få ned hevelsene og det ubehaget det gir. På varme sommerdager kan temperaturen inne på kontoret bli varm, og vi har flere ganger satt et Isplaster i pannen for nedkjøling. Da kan det være lurt å klippe det i to slik at du ikke får det i håret eller øynene.

Sov godt

Ved å plassere Isplasteret i nakken, håndledd eller brystet før du legger deg for å sove vil det kunne gi deg en behagelig nedkjøling, som kan bidra til en bedre søvn.

- Vi har fått tilbakemeldinger på at ved å plassere Isplasteret på brystet, vil det hjelpe til å ta hetetokter og hjelpe deg i søvn, sier Siri Wormdahl i Isplasteret.

Varm? Prøv et isplaster for å kjøle deg ned.

Å ha et så enkelt produkt lett tilgjengelig i varmen, gir en behagelig og effektiv nedkjøling, slik at sommeren blir enda bedre. God sommer!

Les mer...

Samarbeidspartner med YT-holmenkollstafetten 2018

18.04.2018

 

Vi er stolte av å kunne dele at vi er samarbeidspartnere med YT-holmenkollstafetten 2018. 

Isplasteret vil være tilstede på stafetten med vårt produkt, og vi vil gi behandlig av smerter og skader i løypa.

Vi er stolte av å tilby et produkt uten bivirkninger, som effektiv og skånsomt lindrer smerter i opp til 6 timer.
Det unike med Isplasteret er at det kan brukes før, etter og under aktivitet. 

Vi oppfordrer alle til å løpe for vår veldedighet samarbeidspartner:

Vi vil være tilstede på YT-holmenkollstafetten, og heie på deg og ditt lag.

Vi ses!

 

Les mer...

Jørgen Salsten har fått øynene opp for Isplasteret

01.02.2018

En av dem som har fått øynene opp for Isplasteret, er Jørgen Salsten (54).
Den tidligere OL-deltakeren er nå trener i Hasle-Løren, og han bruker selv produktet fast. 

"Jeg bruker Isplasteret før, under og etter trening. Det behandler smerter i muskler og ledd, og jeg anbefaler produktet på det sterkeste"

Jørgen Salsten og U18-landslagsspiller Karen Jensen bruker begge Isplasteret i forbindelse med hockeytrening. 

Karen Jensen, som spiller for Hasle-Løren Elite og på U18-landslaget, følger opp:

"Jeg bruker Isplasteret ved skader på hele kroppen, spesielt bein og rygg. Jeg er veldig fornøyd og kan anbefale Isplasteret på det varmeste"

Les mer...