Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Sliter du med smerter i forbindelse med løping?

 

Løpetrening

Aktivitet er kroppens beste medisin, men det kan være lurt å ta noen forhåndsregler før du setter igang med løpingen, eller ta noen hensyn for deg som allerede er godt i gang. Løping passer nesten alle og er en av de mest populære treningsformene nå på sommerhalvåret. Det er enkelt og du kan gjøre det hvor som helst. 

Hva kan være lurt å tenke på?

Mange begynner løpetreningen om våren og sommeren, og det er lett å bli ivrig når motivasjonen er på topp. Selv om løping er en veldig god form for trening, kan mange kan kjenne på smerter og belastninger i kroppen når man løper. Det er viktig å bruke god tid på å trene seg opp i rolig tempo for å beskytte kroppen for slitasje- og belastningsskader. De vanligste løpsrelaterte skadene er smerter rundt kneet. Deretter følger skader i leggen, ankelen eller foten.

Våre beste tips til løpesesongen er å variere underlag og treningsform. Det å kun drive med én bestemt aktivitet kan nemlig gjøre kroppen langt mer utsatt for belastning- og slitasjeskader. Alle som trener regelmessig bør huske på viktigheten av variasjon. Er det kun rask gange og løping som er aktuelt for deg, så kan det hjelpe å tenke på underlaget du trener og beveger deg på.

Asfalt er det mest belastende, men også underlaget mange løpere i byer gjennomfører mye av løpetreningen sin på. Har du skogsti eller gressbane i nærheten, kan det være lønnsom for kroppen om du velger disse alternativene. Ensidig trening på hardt underlag øker også risikoen uheldig overbelastning og skader. 

Det viktigste av alt i forbindelse med løping og trening; sørge for at kroppen får nok hvile mellom treningsøktene.

Smertelindring
Isplasteret kan gi god lindring hvis du har smerter, slitasje eller har overbelastning i forbindelse med løpetrening. Det kan være et godt alternativ til smertelindrende medikamenter. Produktet er beriket med mentol som gir en kjølende effekt og frisk duft. Plasteret settes direkte på huden på området du har vondt, eller settes på om du har behov for en skånsom nedkjøling.

Isplasteret kan med andre ord være godt å bruke i resitusjonsfasen hvor musklene skal hvile, og det er dessuten veldig behagelig å ha på når det verker i muskler og ledd etter en løpeøkt.

TIPS! Har du slitasjeskader eller sliter med smerter også på natta? Da er det kjekt å vite at du trygt kan sove med Isplasteret.

 

 

 

 

 

 

Tilbake